استعلام هزینه ثبت شرکت

استعلام هزینه ثبت شرکت در تهران

استعلام هزینه ثبت شرکت

استعلام هزینه ثبت شرکت در تهران

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

با توجه به استقبال مردم برای خرید سالاد الویه آماده، متقاضیان زیادی برای شروع فعالیت خود این زمینه را انتخاب می کنند که در این مقاله می خواهیم به چگونگی مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند سالاد الویه بپردازیم. بنابراین ما را همراهی فرمایید.

چرا ثبت برند ؟

سالاد الویه یکی از غذای محبوب در سراسر جهان به حساب می آید که آن را با نام سالاد روسی نیز می شناسند فردی با نام لوسیان اولیویه این مواد غذایی را ابداع نموده اما مشخص نیست اهل چه کشوری است ولی برخی افراد می گویند که این فرد به زبان فرانسوی صحبت می کرده و مهارت خاصی در پخت غذاهای فرانسوی داشته است.

پس می توانیم بگوییم که به دلیل راحت حاضر شدن و دسترسی بهتر در مهمانی ها از این غذا بسیار استفاده می شود که می تواند بصورت پیش غذا و یا غذای اصلی باشد بطوریکه این غذا بعنوان شام اصلی شب سال نو در روسیه نیز استفاده می شود.

طرز تهیه سالاد الویه بدین صورت می باشد که پس از پخت سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، نخودفرنگی و مرغ و قارچ را به شکل دلخواه خرد نموده و سپس درون کاسه ی مناسب قرارداده و خیارشور و ادویه مناسب مانند نمک و فلفل و سس مایونز را اضافه نمایید و آن را با مواد ترکیب کنید در مرحله آخر آن را در یخچال به مدت یک الی دو ساعت قرار دهید تا سرد شود.

حتما بخوانید: راهنمای ثبت برند برنج

در وهله ی اول می توانیم بگوییم که تجارت برای شناسایی کالاهای خود به برند و تبلیغات کالا نیاز دارد بنابراین همانطور که در مقالات قبلی گفتیم، برند یک نام، نشانه و طرحی می باشد که برای معرفی محصولات به مشتریان استفاده می شود در نتیجه برند باعث می شود تا محصولات یک شرکت از محصولات شرکت های دیگر متمایز شود افراد با توجه به پیشرفت کشور از نظر تکنولوژی و امکانات به تبلیغات برند خود می پردازند زمانی شرکتی موفق می شود که مشتریان به برندشان وفادار باشند منظور از وفاداری به قول یکی از دانشمندان بنام الیور یعنی خرید مجدد یک محصول توسط مشتری است.

برندسازی فقط ثبت لوگو یا گرافیک نیست بلکه فراتر می باشد. مشتریان با دیدن برندتان می توانند با محصولات بیش تر آشنا شوند بطور کلی برندسازی به دو بخش ادراکی و احساسی تقسیم شده است.

هزینه ثبت برند

افراد باید به دلایل زیر به ارزش گذاری برند بپردازند:

-تامین منابع و جذب شریک تجاری
-باعث تجربه کافی برای ارزیابی و بررسی ثروت پنهان و نامشخص می شود.
-در سازمان و شرکت ها باعث شناسایی می شود.
-گرفتن وام و تسهیلات بانکی
-قیمت گذاری و هزینه ثبت لوگو بطور عادلانه انجام می شود.
-استفاده در دعاوی حقوقی و قضایی
-سطح درک آن ها در بازار و ذهن افراد رشد پیدا می کند.

اهمیت ثبت برند

-شناساندن محصولات به بهترین نحو که مشتریان برای شنیدن برند اولین چیزی که به ذهنشان برسد، برند مربوطه باشد. (عمق برند)
-هر چقد رابطه مشتری با برند زیاد باشد، باعث افزایش وفاداری می شود. (گستردگی برند)

همانطور که می دانیم ثبت برند برای همه ی محصولات اجباری نمی باشد ولی سالاد الویه که از دسته موادغذایی به حساب می آید ثبت برند آن الزامی است و فرد برای شروع فعالیت باید پس از تعیین طبقه به ثبت برند بپردازد که مدارک مورد نظر اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی به شرح زیر می باشد:

مدارک برای اشخاص حقوقی:

-کپی کارت ملی و شناسنامه
-کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین در ثبت برند
-کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی، جهت استعلام هزینه جواز تاسیس کلیک کنید
-نمونه علامت تجاری در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متر
-کپی آخرین تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس
مدارک برای اشخاص حقیقی:
-کپی کارت ملی و شناسنامه شخص تقاضادهنده
-کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین در ثبت برند
-نمونه علامت تجاری در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متر
-کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی


افرادی که زمان کافی برای ثبت برند ندارند می توانند از برندهای آماده ای که قبلا به ثبت رسانده اند استفاده نمایند و با خرید یکی از برندهای مربوطه فعالیت خود را بصورت حرفه ای آغاز نمایند مدت اعتبار این برندها ۱۰ سال می باشد که پس از پایان آن باید مراحل مربوطه که در مقاله های پیش به آن پرداختیم بگذرانند و پس از تاییدیه سازمان برند تمدید می شود.

نامی نو ، سولی کو و غیره از برندهای سالاد الویه هستند که نامی نو توانسته است که اعتماد مشتریان را جلب کند بنابراین گروه صنایع غذایی نامی نو که در سال ۱۳۸۱ با شعار دوست خوشمزه من فعالیت خود را برای اولین بار در کشور استارت زدند و با توجه به نیازهای بازار و مشکلات تولید در حوزه ی غذای سرد توانست جایگاه بخصوصی را به دست آورد.

برای عملی کردن و راحت کردن مراحل ثبت برند سالادالویه ما به شما کمک خواهیم کرد تا امور ثبتیتان به بهترین نحو صورت گیرد.

 

  • فرزانه احمدی

شرکت های تجاری را به دو دسته شرکت های سرمایه و اشخاص تقسیم می کنند. این دو شرکت از نظر وظایف و عملکرد بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و هر یک از تجار بسته به ویژگی و وظایفی که انجام خواهند داد یکی از این دو دسته را برای شروع فعالیت خود انتخاب می کنند که در این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرکت های اشخاص صحبت کرده و ویژگی و مراحل ثبت شرکت را بیان کنیم.

انواع شرکتها

 

 

شرکت که به زبان لاتین COMPANY نام دارد که به اشخاص حقیقی و حقوقی گفته می شود که برای انجام فعالیتی مشخص و کسب در آمد شروع به فعالیت اقتصادی، تجاری و بازرگانی می پردازند. شرکت های تجاری به ۷ دسته مشخص تقسیم می شوند که این ۷ قالب عبارتند از :

  1. شرکت های سهامی ( شرکت های سهامی خود به دو دسته ی مهم و پرکاربرد شرکت سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شوند.)
  2. شرکت های با مسئولیت محدود
  3. شرکت های تضامنی
  4. شرکت های نسبی
  5. شرکت های مختلط سهامی
  6. شرکت های مختلط غیر سهامی
  7. شرکت های تعاونی تولید و مصرف


برای تفکیک بهتر، جامع و کلی، شرکت ها را بر اساس نحوه عملکرد به دو صورت نامگذاری کرده اند: شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص.
شرکت های اشخاص شامل :


۱٫شرکت های نسبی
۲٫شرکت مختلط سهامی
۳٫شرکت های تضامنی
شرکت های سرمایه عبارتند از:
۱٫شرکت های مسئولیت محدود
۲٫شرکت های سهامی
۳٫شرکت مختلط غیر سهامی


انواع شرکت ها

مراحل ثبت شرکت

شرکت های نسبی

شرکت نسبی که از دسته شرکت های تجاری و بازرگانی است که برای انجام امور تجاری مخصوص و کسب و کار میان دو و یا سه نفر تشکیل می شود. توجه کنید که در شرکت های نسبی ضمانت شرکا باید رعایت شود.

در این شرکت ها هر یک از شرکا به میزان افزایش سرمایه شرکت ای که در شرکت قرار داده اند در امور دخالت می کنند و نسبت به قروض و دیون شرکت باید فعالیت کنند و در جهت رفع آن تلاش کنند.

شرکت های مختلط سهامی

شرکت های مختلط سهامی ترکیبی از شرکت های سهامی و تضامنی هستند و در شرکت های مختلط سهامی دو نوع شریک وجود دارد تعدادی سهامدار هستند که در شرکت و از سهام های موجود در شرکت دارای سهامی یکسان هستند و عده ای شرکای ضامن هستند که در قبال تمام اتفاقات و بدهی های شرکت ضمانت می دهند که تا زمان بر طرف شدن بدهی و قروض در قبال شرکت و بدهکار مسئول هستند.

شرکت های تضامنی

شرکت های تضامنی یک نوع شریک ضامن جهت انجام امور تجاری تشکیل می شود که تمامی شرکا در شرکت در قبال مسئولیت های شرکت و بدهی های آن ضمانت می دهند.

خصوصیات شرکت اشخاص

ویژگی های شرکت های اشخاص عبارتند از:

  • ممکن است انصراف یکی از شرکاء منجر به انحلال شرکت شود.
  • برای نقل و انتقال سهام در این شرکت ها باید تمامی شرکاء رضایت داشته باشند و به این نقل و انتقال دید مثبت داشته باشند.
  • زمانی که یکی از شرکای شرکت بر اثر حوادث فوت کند اگر رضایت سایر شرکای باقی مانده نباشد نمی توان ارثیه شریک فوت شده را به وراث منتقل کرد.

شرکت های اشخاص از بخش های مختلفی تشکیل می شود که این بخش ها عبارتند از

-مدیرعامل
-هیئت مدیره
-سهامداران
-مدیران بخش
-بازرس

ثبت شرکت

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت خود می توانید با مراجعه به سایت الکترونیکی irsherkat.ssaa.ir به صورت الکترونیکی اقدام به ثبت شرکت خود کنید که در این صورت پروسه ثبت شما زمان زیادی را سپری خواهد کرد ولی برای اینکه ثبت شرکت خود را سریع‌تر و به صورت حرفه ای انجام دهید می توانید از شرکت های ثبتی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند مشاوره و راهنمایی بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های اشخاص:

۱٫ارائه اساسنامه شرکت به همراه موضوع آن
۲٫ارائه اقرارنامه شرکت
۳٫ارائه اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده
۴٫ارائه شرکت نامه برای شرکت مختلط سهامی و تضامنی
۵٫ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در صورتی که مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد.
۶٫ارائه مدارک تحصیلی معتبر برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در صورتی که مدیرعامل از اعضلی هیئت مدیره انتخاب نشده باشد.
۷٫ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در صورتی که مدیرعامل از اعضلی هیئت مدیره انتخاب نشده باشد.
۸٫ارائه صورتجلسه هیئت موسس و مجمع عمومی شرکت
۹٫تامین سرمایه اولیه شرکت برای تاسیس که این مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد و پرداخت ۳۵ درصد از این مبلغ در ابتدا و ارائه فیش واریزی به سازمان امور ثبت شرکت ها
۱۰٫ارائه روزنامه رسمی که آگهی های شرکت و همچنین مبلغ و ارزش سهام در آن منتشر می شود.
۱۱٫ارائه آخرین روزنامه ثبت تغییرات شرکت صورت گرفته در شرکت

 در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام ثبت شرکت، شما همراه شما باشند و به انجام کارتان سرعت بدهند.

حتما بخوانید: ثبت شرکت داروسازی در دوران کرونا

  • فرزانه احمدی