استعلام هزینه ثبت شرکت

استعلام هزینه ثبت شرکت در تهران

استعلام هزینه ثبت شرکت

استعلام هزینه ثبت شرکت در تهران

با توجه به پیشرفت جوامع، بالا رفتن چرخه‌ی اقتصادی و حمایت های دولت در راستای کارآفرینی و فرهنگ اشتغالزایی مهمترین دغدغه مدیران و سرمایه گذاران هزینه های مرتبط با ثبت شرکت است.


ثبت شرکت در ایران یکی از مهمترین خدماتی است که در زمینه تجاری – اقتصادی انجام می شود. بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل هزینه هایی که برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده از ثبت کردن آن امتناع می کنند در صورتیکه باید بدانید شرکت ها با توجه به مزایا و درآمدی که برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند هزینه‌ی زیادی را برای ثبت کردن صرف نمی کنند.
هزینه ثبت شرکت معقول و در چارچوب قوانین تعریف شده و تا زمانیکه متقاضی روند ثبت را به درستی و بدون اشتباه انجام دهد با کمترین هزینه شرکتش را به ثبت می رساند اما برخی افراد به دلیل اشتباهاتی که در روند اجرای درخواست و پیگیری انجام می دهند مراحل ثبت خود را طولانی کرده و باعث پرداخت هزینه اضافی خواهند شد. بنابراین بهتر است درخواست ثبت شرکت خود را از طریق شرکت های متخصص در این زمینه پیگیری کنید.
ثبت شرکت میزان از اولین شرکت هایی است که فعالیت حقوقی خود را در زمینه ثبت آغاز کرده و با بهره مندی از وکلای برتر و با تجربه، خدمات ثبتی خود را ارائه می دهد تا ثبت شرکت بدون اعتراض و نقصی در پرونده پیگیری شود بنابراین در کمترین زمان و کمترین هزینه ثبت شرکت صورت پذیرد.
شرکت متشکل از اجتماع چند نفر شریک و سهامدار که دارای اهداف مشترک هستند تشکیل می شود و همانطور که نام آن مشخص است از کلمه شراکت گرفته شده و ریشه آن شَ رَ کَ می باشد. یعنی هیچ کس نمی تواند به تنهایی یک شرکت را تاسیس کند و در قوانین تجارت هیچ شرکتی با مالکیت یک نفر نداریم حتما باید دو تا شریک حداقل وجود داشته باشد.پس ما هر وقت بخواهیم از شخصیت حقیقی خارج شده و تبدیل به یک مالکیت حقوقی شویم باید یک شریک داشته باشیم تا بتوانیم یک شرکت و یا موسسه غیرتجاری را تشکیل دهیم.
فعالیت ها ۲ دسته هستند:
۱٫شرکت های تجاری
۲٫موسسات غیرتجاری
استفاده از هر یک از این دسته ها بستگی به نوع فعالیت و زمینه شغلی دارد. ممکن است فعالیت ما فقط ارائه خدمات باشد به عنوان مثال: خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری و غیره که در قالب موسسه غیرتجاری به ثبت می رسند. دسته ای دیگر از فعالیت ها تجاری هستند مانند خرید و فروش، واردات و صادرات، تولید، پخش و تمام مواردی که یک کالا در آن تولید و یا جابجا می شود این قالب در زمینه تجاری و شرکت های تجاری به ثبت می رسند.

جه استعلام هزینه ثبت شرکت در ایران کلیک کنید

با توجه به تعریف شرکت و انواع آن باید بدانیم اولین چیزی که قبل از ثبت شرکت بررسی می شود تخمین هزینه و برآورد کردن آن است.
تعرفه هایی که برای ثبت شرکت تعیین شده است باید کاملا شفاف بوده و صفر تا صد هزینه هایی که دریافت می شود کاملا مشخص باشد.
هزینه های ثبت شرکت که بر روی تعرفه ها بیان شده برای یک کالا نیست بلکه مرتبط با خدماتی است که صورت می گیرد.
به طور کلی هزینه های مورد استفاده برای ثبت شرکت عبارتند از:

•هزینه ثبت شرکت
•هزینه تعیین نام
•هزینه های مربوط به تغییرات شرکت
•هزینه های مرتبط با رتبه بندی
•هزینه های اخذ جواز تاسیس
•هزینه تنظیم اساسنامه، اوراق شرکت و تنظیم صورتجلسه
•هزینه های حق الوکاله
•هزینه حق الدرج
•هزینه های روزنامه رسمی کل کشور
•هزینه های پست


هزینه هایی که برای ثبت شرکت صورت می پذیرد می تواند شامل تعرفه های ثبت نباشد؛ به عنوان مثال یک شرکت تصمیم دارد در مزایده ای دولتی شرکت و پروژه ای را بر عهده بر بگیرد که لازمه آن دریافت رتبه بندی و گرید می باشد و چنانچه پروسه ثبت و دریافت گرید طولانی شود مهلت شرکت کردن در مناقصه را از دست خواهد داد و مانع اجرای اهدافشان شود این هزینه می تواند گرانتر از هزینه هایی باشد که در زمان ثبت شرکت پرداخت می کنید.
مرجع: